Just Nice of Me

My photo
I was born to be talkative, suka amek gambar dan berhibur. Suka terbang di awan, suka berenang dalam lautan. Suka juga menjadikan pelawak sebagai penghibur hati. Tak OK...just nice!

Macam Shuib dan Siti Sarah

Assalamualaikum...Aku nak share sikit pasal video yang dah aku research di Youtube baru-baru ni mengenai majlis akad nikah Shuib dan Siti Sarah. Romantis betul pasangan ni! Tak boleh nak blah~ Sebelum apa-apa aku kongsi dengan korang, jom check out gambar pengantin ni (sorry, terlambat update...padahal Siti Sarah dah pregnant pun)

Okay, di sini aku nak bagitau yang aku suka dengan cara diorang ni bercinta. Cinta just 6 bulan, then terus kawen. Tak payah nak tunggu bertahun-tahun, tup tup tak jadi. Tak guna kalau gitu. Kata Shuib, dia susah nak tambat hati Siti Sarah plus susah untuk dia dengar 'I Love U' dari mulut Siti Sarah sewaktu mereka bercinta. Kes yang lagi parah, Shuib cerita yang dia pernah berhentikan kereta di highway semata-mata nak bagitau Siti Sarah yang dia gila-gila sayang kat Siti Sarah. Uhuk-uhuk...

Mengikut Shuib jugak, Siti Sarah merupakan first love dia lah yang membuatkan dia benar-benar serius dalam relationship diorang, sehingga terdetik untuk bernikah. Baguslah begitu!

Dah cerita pasal diorang ni, aku tetiba terdetik untuk mencari pasangan hidup. Hihii...gatai! Al-maklumlah, usia semakin lanjut tapi masih lagi kategori remaja aku ni. Just terfikir sejenak. Aku ni dah lah susah untuk mencari pasangan hidup ni, tambahan pulak kawan lelaki memang ciput betul.

Plus, bab-bab cinta ni actually aku tak berapa percaya coz aku ni susah nak terima either lelaki tu betul-betul sayang kat aku atau tidak. Kiranya kurang kepercayaanlah. Tapi InsyaAllah, suatu hari nanti terbukak hati aku untuk bercinta dan menerima seorang lelaki dalam hidup. Tak nak bercinta bukan main bertahun-tahun, tapi kawennye entah ke mana. Susah gitu! Macam Shuib dan Siti Sarah, cinta 6 bulan then kahwin. Harap-harap diorang ni kekal dan happy-go-lucky macam pasangan Sharifah Shahira dan suami.

Amin.

No comments: