Just Nice of Me

My photo
I was born to be talkative, suka amek gambar dan berhibur. Suka terbang di awan, suka berenang dalam lautan. Suka juga menjadikan pelawak sebagai penghibur hati. Tak OK...just nice!

Tears Asyik Nak Meleleh

Assalamualaikum and good night! Entah kenapa malam ni asyik nak menangis aje. Bukan nak menggedik, tapi nak buat macam mana. Moody sedikit. Yeah, hari ni seronok sangat bila nak hang out and berbuka puasa dengan my best friend; Lela. Bersiap bukan main. Siap banyak mata-mata yang pandang, and ramai juga yang kutuk cara berpakaian aku. Tapi aku tak kisah. Sesungguhnya aku tetap aku, biarlah mulut mereka macam tuttttt pun. 

Aku lepak dengan Lela kat Pizza Hut, dari pukul 4.30 kot tunggu sampai berbuka. Gila! Well, kat Pavillion tak boleh nak reserve, entah apahal. Then berbuka. Around 8.30 baru habis makan. Ingat nak pergi cari kasut, jalan-jalanlah kat dalam tu. Gila sesak orang ramai (ramai budak baru nak up). Cari-cari takde. Aku dah fikir, sekarang dah pukul 9, baik aku balik. Aku and Lela jalan sampai ke lrt. Around 9.30 baru sampai kat lrt, jauh kot (sesak pulak tu). Suddenly dapat call dari abah...

Hah, kat mana? Pukul berapa nak balik ni? La, apahal naik lrt? Kenapa tak kawan hantar sampai rumah? Ni abah kena ambik lah ni? Ish, yelah.
See! Well, kawan aku bukan semuanya ada kereta and janganlah bagi aku asyik mengharap pada orang lain aje. And one more thing, aku dah cakap kot kat diorang yang aku nak berbuka puasa with Lela. So, Maghrib tepat pukul 7.30 malam. And makan...takkanlah 5 minit dah siap?! Betul tak? Itupun aku taknak cari lagi kasut aku cause aku rasa better aku balik, aku tahu dah lewat. Aku tak sempat ke mana-mana pun. Berjalan dalam kesesakan kota tu aje yang lebih.

Mungkin apa yang korang nak is anak you ni duduk kat rumah 24/7, no friends kot. Bila nak tengok tv, katalah aku ni malas. Nak buat itu tak kena, buat ini tak kena. Please lah, anak you all ni dah besar. Aku taknak digelarkan anak derhaka. Seriously aku memang sayang korang. But please understand me...aku nak juga berkawan. Kalau benarlah korang rasa aku ni merimaskan, fine, lepas ni tak payahlah aku lepak dengan kawan aku even once a year sekalipun.
Maafkan aku kalau aku ni banyak buat parents aku sakit hati and bla bla bla. So sorry, aku memang tak perfect. Bila balik kereta tadi, abah pandu bukan main laju. Banyak kereta kat luar tu buat abah bengang. Sorry, kalau ambik aku adalah suatu kerja yang menyakitkan hati. Lepas ni, no worries...Duduk rumah, lebarkan bontot. Takpun I will be like 'bibik'. Thank you.

p/s: Sorry cause terpaksa dengar rintihan hati aku yang agak remuk ni. :D 

No comments: